شهرستان بهشهر
هرجای دنیا که هستی سربلند باشی بهشهری
 
 
28 ارديبهشت 1389برچسب:, :: 2:27 ::  نويسنده : eisa

كاخ صفي آباد در جنوب غرب شهر بهشهر و در بالاي ارتفاعات منتهي به دشت قرار دارد . اين كاخ در سال 1021 هجري قمري و به فرمان شاه عباس ساخته شد . اگر چه اين كاخ در زمان شاه صفي نوه شاه عباس توسعه پيدا كرده ولي عمارت با شكوه صفي آباد مرهون توجه خاص شاه عباس تود . اين كاخ در ميان باغي زيبا به صورت بنايي مربع شكل كه داراي ابعاد 25 * 25 متر بوده و در دو طبقه ساخته شد . ورودي كاخ در سمت شمالي قرار داشته كه با عبور از پنج پله امكان دسترسي به داخل طبقه اول كاخ وجود دارد . طبقه اول داراي اتاقهاي متعدد بوده كه از طريق راهرو و هشتي امكان دسترسي به داخل آن وجود دارد . طقه دوم نيز داراي راهرو و اتاق هاي زيبا است .
بنا بر روايت مورخان ديوار هاي دروني كاخ داراي نقاشيهاي گوناگون بوده كه متاسفانه امروزه ، اثري از آن بر جاي نمانده است . از مصالح به كار رفته در اين كاخ ، سنگ ، آجر و گچ است كه در قرن اخير بر اثر ويرانيهاي پياپي ساخته شد .
اين كاخ در زمان حمله افغان ها آسيب ديده و در زمان نادر شاه تعمير و بازسازي شد .اين بنا در زمان قاجاريه نيز مورد مرمت قرار گرفت و در قرن اخير كاملا احياء شده است.



درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان behshahr united kingdom و آدرس behshahruk.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 17144
تعداد مطالب : 2
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1